WasaE

Världen är stor för någon som är liten!

28/2-16

Kategori: Allmänt

 
Hej!
 
Söndag igen och ny vecka står för dörren!
Nästa vecka är det jobb på schemat som vanligt, känns som om man inte hinner med annat än jobba - hem - sova.
 
Evelina var i fredags på sitt första skoldisco (Har varit två gånger tidigare MEN då har vi varit bortresta så hon har inte kunnat gå) iaf så var det hennes grej. Hon tyckte det var super roligt och längtar redan till nästa skoldisco :)
Min stora tjej <3 
Däremot har Evelina blivit dålig med maten, hon äter med ögonen och vill gärna ha det som hon vet att hon tycker om, lite rädd för att prova nytt!
 
Elmer har blivit så stor de senaste veckorna! Känns som om han växt massor då flertalet kläder krympt och är för små helt plötsligt, men BVC mätte och vägde honom här om veckan då var han visserligen 86cm och vägde 12,5kg!!!
Spruta fick han oxå men ingen direkt feber så hans kropp var stark att stå emot!
Mina små barn
Elmer har även lärt sig att klättra upp och åka ner för ruschkanan själv, hjälp!!!
Kommer fler och fler ord från hans mun varje dag, just nu säger han bland annat:
Nää (används OFTA när man säger att vi ska byta blöja, äta upp maten, gå lägga oss eller helt enkelt säger till honom att det är något han ska göra så som "gå ner från stolen/bordet/soffan"), mamma, pappa (väldigt mycket pappa just nu), dää, ampaa (lampa), appaa (tappa), woow, mmm (gott).
Elmer har även börjat att prata mycket i telefonen, och telefonen kan vara allt från tv-dosa till skannern på Ica Maxi! haha Och jämt pratar han med PAPPA!
Han är en bestämd liten kille som varje dag springer maraton runt i vardagsrummet, skojjar inte om han springer runt bakom soffan och bordet 20varv! Och fort går det!
 
Våren närmar sig med stormsteg! OCh jag sitter och kikar på nätet i kläd-djungeln!
Funderar stark på Polarn o pyrets skalkläder till båda, eftersom kappahl ligger bara någon hundring billigare MEN polarn o pyret har ett bättre andrahandsvärde än de andra kedjorna!
(Bilderna är lånade från polarn och pyret hemsida)
Jackorna kostar just nu 599/699kr och byxorna kostar 399/499kr styck.
 
 
 
 
 
Kavat skor funderar jag på till båda, både vanliga skor samt sandaler.
Dessa nedanför kanske är bra till Elmer, de heter Fiskeby XC svart och kostar ca: 499kr
Jag tänker att jag vill göra honom självständig så han känner självförtroende, då menar jag på att genom karborre så ger jag honom möjlighet till att ta på och av skon själv, istället för knytskor som en vuxen måste hjälpa till med varje gång :)
Evelina däremot önskade knytskor eftersom hon lärt sig knyta sina skor själv :) 
(OM Evelina får välja själv vill hon ha ett par svarta Converse all star och dem kostar ca: 549kr)
 
 
Det som håller emot är att jag och mamma har bokat Ullareds resa den 9April och frågan är om jag ska vänta och se vad som finns där nere innan jag shoppar här hemma. MEN är det väder som det var idag, alltså +6 grader så blir det för varmt med overaller eller vinterkläder över huvudtaget! Är lite kluven!
 
Kommentera inlägget här: