WasaE

Världen är stor för någon som är liten!

7/8-15

Kategori: Allmänt, Elmer, Gravid med lillebror, Shopping

 
Fredag :)
J:s första semester vecka är passerad och han har lyckats att få både ner och bort hela altanen! (Dock med lite hjälp av E, TACK så mkt!)
Men OJ såå ljust det blev när den försvann :)
 
Annars är det det 7:e idag och därmed exakt 10 (!!!) dagar kvar tills lilla bebisen fyller 1år!!
Galet, känns som om han kom till oss för bara någon vecka sen men icke! Tiden går fort och jag försöker emellan åt stanna upp och bara vara i nuet <3
 
Jag för EXAKT 1år sen!!
BILD tagen 7/8-14
 
BILD tagen 2/8-14
Var här i vecka 39 (38+1)
 
ÅÅH minns dessa fötter och SÅ ont jag hade! Kunde knappt gå, och likaså mina fogar, rygg.
DÄREMOT kan jag sakna känslan och sparkarna innefrån <3
Älskar att vara gravid, och känna hur bebisen rör sig och puffar tillbaka när man petar på magen <3
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
 
Elmer är allt mer stadig i sina steg :) 
Går överallt och börjar mer och mer föredra att gå runt än krypa. Men det går ju inte allt för fort när han går, är fortfarande vankande :P
Idag fick han även testa på att gå barfota i gräset och det är lite klurigt när han försöker att kliva över alla grässtrån?! hahaha
 
Han ÄLSKAR att sitta bakpå cykeln, där är han mer än nöjd och man hör inte ett ljud från honom! Men däremot om man cyklar en för lång tur somnar han och man har ett huvud/hjälm mot ryggen. Stackarn.
 
Prata lite lätt med J om vad som behövs inhandlas och han tyckte att jag var ute för tidigt med att börja titta på vinterkläder nu, hmm.... ja vad säger man vi är ändå i Augusti och vem vet om snön kommer i okt?
Jag kikade igenom vad vi hade och det som fanns var 74 sen ett hopp till 92. Hittade en uppsättning av regnkläder i stl 86/92 men undrar om de kommer passa Elmer.
Evelina har flera vinter jackor i stl 122 som jag tror kommer passa även i år, men däremot behöver vi köpa en ny overall till damen. Även regnkläder behöver vi köpa till henne då de vi har är endast 110/116.
 
Skolväska tycker jag är jätte svårt att hitta. Många som finns ute i handeln är så små? Förstår inte VAD ska man ha i dem? Får ju knappt plats med en bok eller extra tröja.
Sen när man väl hittar någon större enstaka modell så kostar dessa över 500:-?!
Då kan jag lägga på någon 100:- och få en ordentlig Kånken väska till henne. (Den beställs då givetvis från nätet då det är billigast!)
 
Ibland undrar jag hur folk har råd?? 
Eller alla kanske inte har det, utan de prioriterar det som de anser är viktigt att köpa nytt och vad som kan köpas begagnat/ärvas. 
 
Roliga är att mitt i allt så behöver vi även köpa in en bilstol, hittade ny en Britax high way tror jag den hette eller max way för 1990:- DET är det billigaste om vi vill köpa ny. (Lite nojjig om att köpa beg. bilstol då jag inte vet hur den förra ägaren/ägarna har skött den och om det verkligen är okrockad?)
Vi behöver iaf en för att kunna ha i J:s jobb bil när jag börjar jobba! Det går INTE att flytta den emellan bilarna för J kanske lämnar och jag hämtar eller tvärtom!
 
jaja mycket svammel blev det i slutet, tankarna går och idag fick Elmer ett kort från Stigbergsgården där de hälsa honom välkommen till dem. Och sen stod det att vi var välkommna på inskolnings-samtal den 3/8-15 ?
Hmm hur tänkte de där? Jag fick kortet idag! 3/8 det var i måndags... eller menar de 3/9? Roliga är att personen har skrivit 3 Augusti så det är inte bara en siffra fel utan hela månaden.
Ska ringa dem imorgon och dubbel kolla, var det den 3/8 ja då har vi missat det!
Jag ska även ringa till Västerås stad imorgon för att ta reda på vilken plats Elmer står på kö till Brandthova fsk. Samt till dagmamman som finns 3 gator ner från oss.
 
 
Kommentera inlägget här: