WasaE

Världen är stor för någon som är liten!

4/8-15

Kategori: Allmänt, Elmer, Evelina, Huset/Villan, Shopping

 
Tisdag och J har sin andra dag på sin semester som han ska ha nu 4veckor.
Solen har lyst både igår och idag.
I söndags så rev J och hans bror ner våran altan, oj så ljust det blev in nu haha :)
Men tanken är ju att det ska byggas upp en ny altan, större och halft inglasad andra delen ska bli ett soldäck. Men innan vi kan börja bygga där ute, så bör vi tömma och bila upp alla rör i källaren och därefter fixa allt där nere. Har lite planer på hur vi ska göra  men mer om det en annan gång. Likaså altanbygge m.m.
 
Idag kl. 10 var det BVC för Elmer. Då var det först längd, vikt och huvudomfång. Sen kikade läkaren på Elmer som friskförklarade Elmer. Och som avslut blev det stick i båda låren, J var ju med så jag tog med mig Evelina ut ur rummet så hon slapp se lillebror bli så ledsen. När jag sen hörde skrik så gick jag tillbaka, stackars lille plutt. Nu är han JÄTTE gnällig och har feber. Han har sovit bort större delen av dagen samt ätit dåligt (mot vanliga
fall)
Elmer var iaf 77,4cm lång och vägde 10,2kg! På kurvorna låg han ÖVER i lägden och på mitten linjen på vikten :)
Perfekta pojken <3
Båda barnen fick sedan varsitt bamseklistermärke innan vi gick.
 
Jag kikade igenom lite snabbt vad jag hade för höst/vinterkläder och frågan är fortfarande vad som behövs köpas in.
Dessa kikar jag iaf på om vi ska köpa till barnen:
(ALLA BILDER ÄR LÅNADE FRÅN NÄTET)
 
Stövlar från Stadium 249kr till båda eller...
 
Polarn och pyrets stövlar till båda. (249/299kr hos Polarn och Pyret)
 
Elmer har regnbyxor men saknar regnjacka och jag är helt ner kärad i denna fina från Polarn och Pyret
 
 Regnjacka (399kr hos Polarn och Pyret)
 
Skor till barnen
 
Elmer Kavat (499kr hos Polarn och Pyret)
 
Evelina kavat (749kr hos Polarn och Pyret)
 
Dessa vinterskor vill jag ha till Elmer (699kr hos Deichmann)
 
Jag gillar även Polarns vinter overaller grymt mkt! SÅÅ snygga! FRÅGAN är om vår ekonomi tycker om dessa, jag vill ju gärna ha en till varje haha
 
Röd - tror denna skulle passa Elmer <3
 
Kanske en gul till Evelina?! =D
 
Annars blir det kanske en röd till Evelina och en blå till Elmer, men det är typiskt steriotypa då, vilket jag kan tycka är lite trist! haha
 
 
Dessa overaller från Polarn och Pyret ligger på 1299 kr styck!!!!
 
Denna vinter fodrade jacka från Polarn och Pyret skulle jag vilja ha till Elmer när han sitter i vagen i åkpåsen eller när man ska åka bil långt <3
 
Jackan kostar 599kr hos polarn och pyret!!!
 
Denna åkpåse kikar jag även på till Elmer att mysa i, den är nya collektion av Emmaljunga Polar Aqua ligger omkring 1000kr +/- <3
 
 
Ja kul att räkna ihop en slut nota på detta då :  Håll i er, summan blev CA: 7091 kr!!!!!
 
Hmm... börjar tro att jag kommer att få prioritera om! 
MEN MAN VET JU ALDRIG ;)
 
Nä nu orkar jag inte skriva mer... jag måste se över allt iaf... frågan är om barnen behöver varsitt FODRAT regnställ???
UTGIFTER!!! 
 
Ha en fortsatt bra kväll 
 
 
 
hejhej
Kommentera inlägget här: